donderdag 25 februari 2010

when a plan is working out ok




Gisteren ging het goed. Ongeveer 51.000 euro winst gemaakt. Mijn trading draait op volle toeren precies. Ideale situatie tegenwoordig. Tussen 8 en 9u heb ik meestal al wat verdiend. Is leuker dan op de trein zitten. Geen verkeer of files die je gek maken, eigen baas zijn. Het mag wel niet leuk worden! Het is en blijft iets dat je als een job moet aanzien en je uren, veel uren kloppen.
Misschien deze middag eens een uurtje of twee pauze nemen. Moet dat nog even bekijken. Effe bespreken met den baas. Is wel is een vervelend smeerlapje. Weinig mensen kunnen ermee overweg.
Zoals in reacties onder vorig bericht gezegd had ik een idee (en dit op voorhand gezegd daar) in munten. Heb er van kunnen profiteren.
Was een vlug in en uit. Daarna ging het weer andere kant uit. Maar wat kan ons dat schelen. Het beweegt de hele dag.
In deze wereld veranderen de dingen om het uur. Weer wat economisch nieuw, wat info over Griekenland wat Bernanke blablabla, markten die een 'tegengestelde beweging' proberen. Zoals gisteren, slecht nieuws over 'new home sales' in US en markten probeerden een stevige uitbraak naar boven. Stuff as usual.
Maar er valt natuurlijk altijd geld te verdienen op die manier. Hoe meer het beweegt hoe beter en hoe meer kansen. Het is niet omdat het naar boven gaat dat er iets veranderd is! Gewoon effe proberen (wat computers, algo programs die de markten wat doen bewegen) en wat kopers de markt inzuigen en dan dubbel zo hard weer lager. Die laatste kopers moeten er dan als eerste weer uit en verkopen en zo heb je een versnelde beweging dan. Ceci n'est pas une pipe
Een zeer groot deel is psychologie.
En moest het niet lukken, je kan altijd aquariumglazenwasser (een twintigletterwoord!!! uitgevonden vandaag!) worden. Stond niet tussen het lijstje van jobs toen ik wou verder studeren. Spijtig.

Hier links voor bekijken/downloaden mijn trades in account. Dit weekend pas ik mijn account statement configuratie aan zodat je alle winst/verlies kan zien die ik in munten enzo maak. Effe moeten bekijken dat ik niet teveel 'aanvink' met accountinfo enzo.
Wel kan je in huidige account trades download alle trades zien.

http://tinyurl.com/ydnup6b

6 opmerkingen:

  1. Tuurlijk maar ik dierf niks meer vragen omdat er nog een aantal vragen open staan. ;)
    Maar ik begrijp dat ge liever naar de buurvrouw kijkt dan naar m'n vragen. *lol*

    Weer een heel mooi resultaat, tegen dit tempo gaat ge uw doel veel te snel bereikt hebben. ;)

    je forex trade was inderdaad een mooie timing/uitleg, ik had niet verwacht dat iets dat al quasi vaststond nog zo'n (tijdelijke) beweging ging veroorzaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het nu dierf, durfde of durfdige.....
    Jaja mijn zoon, zal ze straks proberen beantwoorden, rond 20u ofzo
    Nee, 'te' bestaat hier niet
    Hmm, ja, goed geprobeerd maar dan veronderstel je dat elk woord wat hij gaat zeggen al ingecalculeerd is en met zo vershcrikkelijk veel marktpartijen die erop zitten te wachten zal er zowiezo op bewogen worden. Zelfs al komt de koers terug naar waar hij ervoor was, er zal toch wat 'geswingd' worden. Zoals is gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Durfde ipv dierf natuurlijk. ;)

    "Mijn zoon" *lol*
    Hoe oud ben je eigenlijk?

    Tevreden bestaat toch. :)

    Heb jij z'n speech live gevolgd?
    Indien ja, waar?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na de voorbije 2 rotdagen voel ik me precies 40 jaar. Dus ben het niet hé!

    Zijn speech was live te volgen op cnbc
    Maar zijn tekst van speech komt altijd wat vroeger uit via de newsagencies en cnbc enzo

    meer reactie ook nog onder vorige bericht

    BeantwoordenVerwijderen