zaterdag 27 februari 2010

.....accidentje........



Ja vrienden, gisteren en eergisteren heb ik met een Toyota rondgereden. Eergisteren was toch de euforie er wat ingekropen en wou ik hardnekkig nog een laatste trade doen en nog klein beetje winst maken om een 'rond bedrag' te bekomen.... en dan was er een ongelukje. emoties en het wat koppigheid hé. En de dag nadien, gisteren dus wou ik wat verlies 'terugpakken'.... jaja, soms zit de duivel in je hoofd, was al lang geleden en hebben een lesje gekregen in 'menselijkheid'.
Straks wat meer info. Ga het jullie niet onthouden. Is om bij te leren.
Heb in totaal zo'n 40.000 euro verloren (van de stand van donderdagavond. Eindresultaat vrijdagavond was zo'n 853000 euro ofzo. Dus heb toch nog ongeveer 83000 verdiend verleden week. Moeten het positief bekijken.
Donderdagavond wou ik nog zo'n 1000 euro pakken om af te ronden en toen ging de markt heel vlug de tegenovergestelde richting uit en wou ik absoluut niet opgeven. Woede, angst, hebzucht, koppigheid..... het was er allemaal. Al een tijd geleden dat die duivels er waren. Je weet het, je beseft het, je voelt het, maar het is een beest dat sterk is.
De markt ging sterk hoger zonder te stoppen door een gerucht dat Apple het aandeel in 4 zou splitten. Dat is altijd goed voor een aandeel.
Dat de reactie zo hevig was, ja, het werd eveneens als een onwaarschijnlijk stom excuus gebruikt. En normaalgezien zou de markt dan terug moeten neerwaarts corrigeren (want het gerucht werd ontkend) maar dat deed het niet. Het ging na een pauze weer hoger. Totaal onwaarschijnlijk wat er gebeurde. Maar zoals we weten is er, in tegenstelling tot in munten bijvoorbeeld, veel meer gemanipuleer om de koersen hoger te krijgen dan lager.
Herinner u de zomer van 2007 waar alles aanwezig was om de koersen in elkaar te doen vallen.....wat gebeurde er: we gingen tot constant naar een nog hoger all time high....
Ik had het een heel klein beetje voelen aankomen. Ik wou geen euro meer verliezen. En dan GA je ZEKER verliezen. Op andere momenten kan het mij geen bal schelen. Verliezen hoort erbij, hup, naar de volgende trade....
Morgen een nieuwe dag.
(wat commentaar ook op vorige reacties bij vorig bericht)

15 opmerkingen:

  1. Niemand ontsnapt er blijkbaar aan... als het te goed gaat is het gevaar het grootst heb ik den indruk.

    Jammer want je risico is elke dag even groot aangezien je zowel beginkapitaal als opgebouwde winst inzet.

    Hoeveel schade is er?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb het bericht wat bijgewerkt en ook wat commmentaar bij vorige reacties

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Jeerommeke,
    Ik kwam hier via een link op iex.nl afgelopen week. Geweldig om alles te lezen, en ongelofelijk die winst-getallen die je maakt.
    Wel goed dat je duidelijk aangeeft dat je er zeer veel jaren ervaring in hebt en dat dit niet zomaar gaat. Tof dat je soms beschrijft welke marktactiveiten je meeweegt in je beslissingen. En mooi die schermen-uitleg.
    Moet nog wat meer moeite doen om je trade-acties te kunnen doorzien. Nu deze week dan verlies, maar dat vind ik als lezer niet zo erg, want dat zijn juist de zaken die wij heel vaak meemaken :)
    Keep it going !
    'Ortega' Amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom welkom. ook Nederlanders zijn welkom. Liefst vrouwen natuurlijk, maar ja, alles wat je wenst krijg je niet.
    Nee hoor, geen verlies deze week. Ik stond woendagavond op +120.000 euro maar heb er rest van de week zo'n 37.000 verloren dus is nog altijd 83.000 over.

    Zit jij daar ergens dichtbij de walletjes in Amsterdam. Ja, daar verdienen ze ook goed. Wel een andere business hé.
    Ja, ik weet het wel. Er komt heus wel meer uitleg over mijn trades enzO
    Maar dit is een gratis blog, site. Dus geef me wat tijd. Is de bedoeling dat jullie allemaal het ook goed doen. Geen financiële bedoelingen hier hoe dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik bedoelde dat ik zelf die trades beter wil gaan bekijken.;
    De wallen....ja zeker dichtbij. De zogenaamde progessieve gemeenteraad sluit veels teveel ramen en ontneemt zo de sfeer. Criminaliteitsbestrijding zegt men dan. Maar er is nog genoeg te zien he.
    Ik beleg zelf helemaal niet nu na eerdere mislukte pogingen. En daytraden al helemaal niet omdat je moet weten waar je inzit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schade valt al bij al nog mee, ik vreesde erger.

    Dat gerucht over apple, waar had je dat gelezen? reuters of..?

    Af en toe een marktavtiviteit toelichten is best wel informatief maar je weet natuurlijk niet op voorhand welke belangen er achter zitten...


    @ Ortega
    waarmee heb je dan zo'n verlies gemaakt? Aandelen, opties, futures,... door te gokken of..?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi crossy,
    Gewoon wat (spaargeld) in aandelen en op verkeerde moment gekocht & verkocht.
    Mag verder geen naam hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Crossy,

    het nieuws van het gerucht van Apple kwam er pas na de beweging hoger. (er was een conference call of zoiets van Apple) en kwam dan op cnbc tv en op reuters.
    Koers ging terug wat lager. Dan werd gerucht ontkent, koers bleef bizargewijs stabiel en dan terug hoger.
    Als je echt wil daytraden (en dus onderhevig bent aan intraday schommelingen en nieuws, geruchten) dan moet je absoluut volgens mij cnbc hebben. Dan sta je al een heel stapje hoger dan de rest van een pak daytraders en ben je al beter in staat hun geld af te pakken. Want daar komt het immers op neer.
    Zoals ik al zei: deftig daytraden is een voltijdse activiteit, lange dagen, flinke discipline, en het juiste 'gereedschap' hebben en goede schermopbouw.
    Ik heb een waslijst aan dingen die ik zou moeten doen (voor privé aantal dingen regelen en zou daarvoor moeten bellen, afspraken regelen, over en weer rijden maar ik doe het niet. Iemand anders die in Brussel is gaan werken kan dit ook niet) maar die ik wat voor me uitschuif en af en toe iets van lijstje kan halen door het in weekend te doen. Neem dit niet persoonlijk, want ik ken niemand zijn situatie hier! maar de meeste daytraders komen tot dit besef (wat ze exact moeten doen om succesvol te zijn) als ze voor de 3de keer hun rekening hebben 'leeg-getrade en niks meer hebben en weer over te schrijven.
    Hier krijg je wat advies, uitleg van iemand die er dagelijks inzit, niet iemand die een boekje schrijft en mss nooit getrade heeft (of mss wel heeft getrade maar nooit succesvol was)Ik leg hier dingen uit gratis en er komt nog veeeeel meer info , advies en hulp.
    Het enige wat ik ervoor vraag in ruil is wat hulp van jullie in het 'verspreiden' dat deze blog bestaat.
    Nu wat werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. cnbc tv bekijk je dat via telenet digitaal of op welke manieren kan je dat ontvangen?

    Ik deel je mening daarin maar zal eerst het juiste gereedschap moeen aanschaffen alvorens ik terug een deftige schermopbouw kan opzetten.

    Tja dan ben ik toch een pak conservatiever want (begin)kapitaalbehoud vind ik toch belangrijk. Met winsten kan je 'oefenen' tot ge de juiste manier van werken hebt gevonden. Pas daarna met een groter deel van je account en als dat ook een tijd winstgevend blijkt dan pas je volledig account aan het werk zetten. Risicomanagement. ;)

    Je advies wordt geapprecieerd.
    M'n bedoeling is om succesvol te traden maar zonder mezelf op te jagen. Zolang de voorwaarden niet vervuld zijn is het zinloos om te denken dat winstgevend kunt zijn, zoals je zelf al meermaals schreef.
    Ik doe er wel wat langer over maar m'n puzzel begint toch al wat vorm te krijgen. :)

    Ik heb al meermaals je blog in het daglicht gebracht maar ik vermoed dat er meer lezers zijn die nooit posten en/of die het niet blijven volgen.
    Moest ge uw kruistocht op een bestaand forum gepost hebben zou er natuurlijk veel meer reactie zijn maar ook veel meer gezever natuurlijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb digibox. Dan kan ik ook cnbc ontvangen (cnbc was een kanaal dat ze afgepakt hebben maar met digibox kan ik dat terug ontvangen). MAAR ik heb geen digitale televisie en ook niet al hun diensten, dus ook geen interactiviteit. Heb daar allemaal geen tijd voor.
    Op een bestaand forum posten???? Ik ben toch niet gek man. Zever in pakjes. Hoeveel die hele dagen op een forum zitten verdienen er echt iets..... Beetje lullen tegen elkaar, anderen hun hoofd gek maken, commentaar volgens hun positie geven, er geen bal van kennen maar het wel denken. Overdrijven in alles wat ze zeggen...
    Ja, diegene die het niet blijven volgen.... op een bepaald moment zullen ze dus de boot missen.
    een deftige schermopbouw die bij je past kan echt een tijdje duren. Met hulp kan dit vlugger gaan.
    Ja, kapitaalbehoud is belangrijk. Daarom room ik ook bijna elke week wat geld af. Effe kijken in mijn rekening maar sinds start van blog heb ik wss al 50 of 60.000 afgehaald gok ik. Zal dat eens posten.

    Ik kan ook cnbc op internet kijken, via cnbc website. Kost me 9,95 $ per maand. Gebruik ik alleen in de vooravond (dan is cnbc europe on air maar ik wil cnbc us zien) of als er naar tv wordt gekeken en ik weeral aan het werken ben.
    Spijtig genoeg is de leidraad door deze site: werken, werken, werken....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Digibox = digitale tv.
    Vroeger kon je een setupbox krijgen mits betalen van een borg maar dat bestaat nu niet meer, heb jij die misschien nog?
    Op de telenet-site staat cnbc europe als zender maar het is dus blijkbaar een mixed channel (cnbc us en europe) als ik je goed begrijp?
    M'n ouders hebben binnenkort digitale tv zal daar alvast eens gaan zien...

    Ik sla geen hulp af. ;)
    Eerst een geschikte pc zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb die digibox zo'n 3 jaar. Toen ze cnbc uit het aanbod hebben genomen.
    Heb die box gewoon gekocht en ze gezegd dat ze niet moesten langskomen voor installatie van interactiviteit enzo. Weet nu hoe dat nu gaat.
    Ja, mixed channel. Tot 12u is het europe. Dan US tot 17u en terug europe en vanaf 20u ofzo terug US

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijk/luister je dan continue naar cnbc us als je aan het traden bent?

    Ik had nog iets gevraagd in "schermopbouw" en wou daar eigenlijk ook nog wel wat dieper op ingaan... ik wou eerst de kans aan anderen geven maar blijkbaar stellen die geen vragen... en ik stel er waarschijnlijk veel teveel. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik antwoord op jouw laatste reactie in 'reacties' onder mijn laatste post van vandaag. Beetje naar boven opschuiven

    BeantwoordenVerwijderen