woensdag 24 februari 2010

In een klein stationneke




....sta ik zeker niet te wachten op de trein. No way. Vroeger genoeg op die trein gezeten. 's morgens hier gewoon op stoel gaan zitten en de pc openen. Net zoals gisteren. En zoals je ziet ongeveer 26.000 verdiend. ik moet de account statements eens bekijken want die volledige 26000 is ook door een deel in munten en Duitse en Amerikaanse bonds. Ben heel wat actiever in meerder markten tegenwoordig.
Gaat goed. Gisteren dus het Amerikaanse consumentenvertrouwen (of geen net vertrouwen) dat de markten een pandoering gaf en de stieren, bulls (de kopers) dus effe overkop liet gaan. Heb er een handje aan meegeholpen.
Vandaag spreekt Ben Bernanke rond 16u. Hopelijk blijft de markt niet wachten tot dan om iets te doen, zou wel eens kunnen.
Heb niet veel meer te zeggen. Hoe was jullie dag enzo. Tis aan jullie bij de reacties om het woord te nemen. De zon schijnt hier binnen en ga sebiet mijn Borat badpak aantrekken en voor het venster liggen.

Hier links voor trades te bekijken, downloaden

http://tinyurl.com/y8p6owl

10 opmerkingen:

  1. Het viel me ook op... hoe komt het dat ge nu terug meer markten doet... zie je meer kansen op 4 schermen? :)

    Heb je nooit last van je ogen en rug of hoe voorkom je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gisteren was een goeie dag, net als vandaag.
    M'n systeem presteerd zoals verwacht mag worden naar aanleiding van de vele backtests.

    Jerome, ik zag overigens ook dat je voor grafieken gewoon de charts van IB gebruikt?
    Ik heb daar ook eens naar gekeken en vind het eigenlijk ondingen.
    Ik gebruik nu Amibroker voor de grafieken.
    Verder heb je onder elke grafiek een MACD indicator, gebruik je die ook echt voor het traden? Zo ja, hoe?

    groet,
    Gaotika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Straks wat commentaar op jullie reacties.
    spijtig van je dt-fout Gaotika. Maar kom, we zijn maar simpele traders. Dat komd mss omdat je je tekst niet hebt nagelezen.

    Gaotika, ben je een belg of nederlander?

    Ben op een ideetje aan het broeden. Denk dat Bernanke zal zeggen (en benadrukken!!!!!) dat renteverhogingen nog absoluut niet voor direct zijn.
    Dus ik denk eur/usd zal wat hoger gaan. Pas op, ik heb nu nog geen posities en kan misschien maar heeel tijdelijk even hoger gaan.
    Wat ik nu zeg kan zelfs veranderen, je weet nooit wat er binnen 1 minuut zal gebeuren. Maar ik lig alvast op de loer om erop, erin, erover, erdoor te springen.....
    Voorzichtig zijn is de boodschap van uw beste vriend (en weeral vraagt hij geen geld) Moet een domme vriend zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaotika waarom vind je grafieken bij IB ondingen?
    Welk voordeel bieden de grafieken van Amibroker voor jou (of in het algemeen)?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL, dat was inderdaad een beedje slordig van mij. ;-)
    Ben een rasechte Ollander Jerome, maar ik heb niks tegen onze zuiderlijke vrienden hoor hahahaha.

    Crossy,
    Er valt op dei grafieken van IB geen fatsoenlijk lijntje te trekken, maar das mijn mening.
    Verder maak ik dus systemen en die programmeer ik dus in Amibroker, zodat de lijntjes e.d. vanzelf op m'n grafiek komen.
    Naar mijn weten kan dat niet in de grafieken van IB.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé, Jeeroom. Hier ook een trouwe bezoeker van uw blog. Heb al veel van u geleerd hier.

    Ben zelf een MT belegger + swing trader.

    Maar zou toch meer willen gaan daytraden. Maar dan moet ik eerst overschakelen naar IB account, want bij keytrade hebt ge dan meer kosten dan opbrengst.

    Kristof

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gasten
    een fantastische dag vandaag
    effe naar buiten gaan naar de buurvrouw gaan lonken en dan geef ik nog eens een flinke commentaar op wat jullie zeggen/schrijven. Ik moet dat kot hier een beetje op orde houden. Straks nemen jullie de boel over. Da mag wel, maar niet gratis. En neen mijn Hollandse vrienden, je mag de site ook niet lenen.
    Allé, hierboven heb ik de eerste keer een ideetje op voorhand gegeven (euro) dat is een mooie profit voor mij geweest. Misschien dat we dat nog meer doen, of een soort online chat vormen ofzo. (gratis welteverstaan, ik haat betalende zeveraars) Maar het is aan jullie om wat bezoekers te lokken naar hier. Daar doe ik het voor. Of zet gewoon advertentie in een krant. Das korte moeite. Ik heb daar geen geld voor. Wordt allemaal gebruikt om te traden hé gasten.
    En niet uw grootmoeder hé gasten. Die kunnen ook allemaal wel surfen maar dan krijg ik klachten van de bibliotheken dat ze daar hele dagen naar den Djeeroom zitten te wachten op commentaar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaotika,
    met lijnen trekken en ze automatisch laten meelopen heb ik geen problemen hoor...
    Met systemen programmeren heb ik geen ervaring dus dat weet ik niet of het mogelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaotika,
    ja, gebruik charts van IB. Zijn niet echt denderend. Als je er systeem wil op backtesten enzo kan je ze niet gebruiken. Maar voor mij hebben ze net genoeg wat ik wil. Ik ben geen technische trader.
    IB is de top voor het traden en ze hebben de allerbeste prijzen, kosten. Met anderen werken zou me verschikkelijk veel geld kosten. Ik maak nu zo'n 900 à 1100 euro kosten per dag, ruwweg geschat, maar dat kan vlug minimaal het dubbele tot achtvoudige kosten via andere brokers.
    de MACD indicator is voor de currencies absoluut niet slecht. Zoals ik al zei trade ik niet technisch maar hou ik die wel scherp in de gaten. Op de 5 min is die goed en ik bekijk ze ook goed samen met de 15, 30, 60.
    Technische analyse werkt een stuk beter op munten dan op andere rotzooi.
    Indices zijn nu éénmaal veel makkelijker te manipuleren. Gebeurd constant eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voila, een dt-fout die ik niet meer kan weggommen.

    BeantwoordenVerwijderen