maandag 22 februari 2010

schermopbouw







Dierbare vrienden,

ziehier 4 screenprints en 1 foto.
de 5de, onderaan is de foto, effe naar kijken gasten dan begrijp je wat ik hier schrijf. Want ge weet, ik doe mijn best en ik wil dat jullie ook liefst zoveel mogelijk verdienen en geld afpakken van andere onbekende John Doe's.
Zijn allemaal 23 inch schermen. De drie onderste van dei LED schermen van Samsung, verbruikt belachelijk weinig. Bovenste is een lcd scherm van Samsung omdat je spijtig genoeg die LED schermen niet kan ophangen aan een beugel.
Rechts op de foto zie je nog een bijkomend klavier. Dat is van mijn laptop die uiterst rechts staat op bureau, die ik gebruik om op internet te surfen enzo zodat ik mijn andere schermen niet moet ervoor gebruiken.
Eerste is mijn hoofscherm
Tweede is scherm on top
Derde is scherm rechts
Vierde is scherm links
Eerste is in midden de newsfeed van Reuters, links den Duitse daxindex, rechts den S&P index. Bovenaan, midden rechts, den Hollandse, eronder goud, midden bovenaan den Stoxx 50 index en ernaast de Amerikaanse bonds.

Scherm bovenaan is 4 charts van den euro tegen den dollaar. En rechts voor den euro te traden, de pond tegen dollar, en dollar tegen Japanese Yen
Scherm rechts is Duitse bunds (obligaties) en rechts ervan den Nasdaq en het grote 'kader' rechts ervan is de Main page van mijn broker met allerhande prijzen van bepaalde aandelen enzo.

9 opmerkingen:

  1. Tnx. Ziet er goed uit... heel overzichtelijk.

    Hoeveel pc's heb je nu voor die 4 schermen?

    Als je op reuters headline klikt kan je dan het ganse artikel lezen in datzelfde venster?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1 pc
    Een alienware van Dell. Is eigenlijk een soort gamerpc. (je moet maar eens kijken op www.dell.be en bij desktops naar de alienware pc's gaan. Leuke website om wat te kijken en spelen met het samenstellen van een pc) Vloeistofgekoeld want anders zou dat nogal lawaai zijn. Er kunnen nog schermen bij hoor :-)
    Ja, maar ik bekijk zelden of nooit artikels.
    Hoe ziet jouw tradingdag eruit en wat trade je? Of nog aan het zoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal me ook eens in het nieuw moeten steken denk ik. :p
    Ik heb me wel al een dualboot aangemaakt, enkel de zaken erop voor de beurs. IB vraagt nogal veel van m'n huidige pc. ;)

    Vroeger was ik heel goed op de hoogte qua pc's, ik bouwde m'n pc's dan ook altijd zelf en dan maar overclocken. Daar zijn ook veel fora van.

    welke cpu, hoeveel geheugen en welke videokaart(en) heeft je pc?
    hoeveel schermen kan je max. aansluiten?

    Echt traden heb ik maar 2 maanden ofzo gedaan, tot ik op reis ging in september vorig jaar. Ik deed eigenlijk aan scalping omdat ik niet wist waarheen de prijs ging.
    Support/resitance, fib niveau's bepalen en andere belangrijke niveau's daar had ik nog te weinig ervaring voor dus ging ik voor de vele kleine winstjes. Ik vond het vervelend dat ik niet wist waarheen de prijs ging en daarom ben ik me sinds september verder beginnen verdiepen en vanalles beginnen lezen en aan het oefenen geslagen met s/r enz zodat ik wat meer inzicht kreeg. Ik had verwacht dat dit sneller zou gaan maar neem dan liever m'n tijd om een methode te vinden waar ik volledig achtersta.
    M'n account is vrij conservatief en met een deel ervan doe ik soms wat trades maar dat beschouw ik niet als traden.

    Als ik trade begon m'n dag met schermen goed zetten en dan headlines lezen bij m'n broker, futs & eru/usd bekijken. Opening afwachten en er bij gap up/down op inspelen en anders de richting afwachten.

    Na september ook forex ontdekt en me daar in beginnen verdiepen... voordeel loopt continue, je kan altijd je posities verkopen indien nodig + quasi geen manipulatie.

    Boek gelezen over opties en meestal schrijf ik elke maand ook opties. vorige maand op ab inbev en delhaize, deze keer was m'n timing vrij goed en beide liepen waardeloos af.. mooi extra rendement + goede oefening om r/s te bepalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow!!!!!!!

    Jerome, das een hele mooie opstelling, voor mij nog een droom, maar ooit wil ik het ook zo hebben.
    Thanks a lot voor de pics, geeft een heel mooi inzicht in jouw werkwijze, samen met je beschrijving hier word het al aardig duidelijk hoe je werkt.
    Nadoen is natuurlijk niet mogelijk want iedereen is weer anders en iedereen trade naar mijn mening ook anders.
    Maar ik kan er in ieder geval iets van leren, dank je.

    Over mijn verleden:
    Ik trade nu zo'n jaartje of 3 maar meer een beetje hobbymatig tot nu toe en dat kost alleen maar geld natuurlijk.
    Heb aandelen gehandeld, index opties, en nu voornamelijk index futures.
    Volgens mij had ik al eens geschreven dat ik volgens een systeem handel, ik weet hoe je daarover denkt, maar voor mij werkt het tot nu toe niet slecht, het geeft me houvast en ik kan daardoor mijn emoties beter controleren.

    Ik ben zeer benieuwd naar het stuk wat je nog aan het schrijven bent, en vind het tof dat je dat allemaal vrijgeeft.
    Ik zal ook nog eens proberen wat meer mensen hierheen te krijgen.

    groet,
    Gaotika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Effe mijn faktuur van Dell genomen want ben maar nen simpele jongen die geen verstand van pc's heeft.
    i7 920 processor
    6GB 1333Mhz memory
    Dual nVidea GeForce GTS240
    Dat is dus die Alienware pc. Is vloeistofgekoeld want anders teveel ventilatorlawaai.
    Die twee grafische kaarten zijn geen superkaarten maar dat is, volgens mijn info, niet nodig aangezien grafieken enzo geen heel zware toestanden zijn. Wel 2 kaarten want dan heb ik rechtstreeks 4 garages (poorten) voor monitors.
    Kan er wel nog meer schermen aanhangen via USB garages. Want pc is nog absoluut niet zwaar belast nu.
    Je kan die omvormers voor via USB kopen, heb ze al op Amazon gezien dus moeten hier ook wel verkrijgbaar zijn. Je moet daar goed over nadenken. Als jullie natuurlijk tussendoor de hele dag graag sex-filmkes bekijken dan moet ge daar rekening mee houden. Is gewoon een gratis tip!

    Gaotika, je bent terug! Effe verdwaald geweest en op forums blijven plakken.... daar delen ze geen geld uit hoor.
    Volgens systeem handelen is volgens mij niet 'houdbaar'. Ze werken wel voor een bepaalde termijn. Je moet een systeem hebben als ondersteuning en zelf ook inschattingen maken, dat is stukken beter.
    Ja, het werd wel tijd dat je de mensen de weg naar hier leert kennen.
    Emoties... een vuil beest.
    Opties blijf ik af. Tenzij je een pro-trader bent in opties, dan misschien, maar is iets waar ik volledig afblijf. Je kan er ferme stoten mee tegenkomen.
    Zoals ik gisteren al zei: begin er enkel maar aan als alles goed is: je omgeving, genoeg centjes op account, elke dag klaarstaan voor de job.....
    Nie veel tijd nu, we gaan er nog wel dieper op ingaan. In mijn boek dat komt: "Traden zoals de besten" door Jeeroom Dhoore

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, ja was even verdwaald inderdaad lol.
    Mn systeem is op het moment mn ondersteuning, ik verwacht dat ik die eigen inschattingen ook steeds meer ga maken naar mate ik meer ervaring krijg.
    Opties blijf ik ook vanaf, heb mn lesje geleerd... heeft me veel geld gekost.

    Wat ik je nog wilde zeggen, op je screenshots staat ook je account nummer.
    Qua beveiliging zou ik die even weghalen als ik jou was.
    Je weet maar nooit.

    grt
    Gaotika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie heeft je die pc-configuratie dan aangeraden of op goed geluk zelf samengestelt? :)
    Werkt je dan op een 64 bits windows versie?

    Wat was de configuratie van je vorige pc?
    Heb je die enkel weggedaan om 4 schermen te hebben of vond je hem ok te traag worden?

    Toen je nog met schermen werkte, hoe was je schermopbouw dan? hoofdscherm quasi hetzelfde waarschijnlijk en je 2e scherm?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Crossy
    pc configuratie zelf wat samengesteld en hier en daar wat info gelezen enzo. Heb er tijdje op gemak mee bezig geweest
    64 bits windows
    Vorige pc was Sony Vaio laptop 18.4" scherm met extra 23" scherm.
    Was, is krachtige laptop en Sony uiterst betrouwbaar maar op het einde toch tikje trager aant worden (door al die vele windows die ik openhield enzo)
    Eigenlijk kan je met een redelijk normale, niet dure desktop makkelijk 2 schermen aansturen.
    Zelfs 4 schermen moet mogelijk zijn met normale desktop (denk ik) maar ik werk liever met wat marge en deze pc kan het aan om nog schermen bij te nemen moest ik willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is nr/type van je laptop, dan zoek ik de specs eens op want deze pc voldoet niet meer?
    Ik zal me dan waarschijnlijk een desktop ineen steken maar dan kan ik me toch al ergens op baseren en ik zal dan nog wel op wat pc-fora rondsnuffelen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen