dinsdag 12 januari 2010

I hate Mondays



Ok, dus voor de verandering ging de markt eerst naar boven. Het lijkt erop de laatste maanden dat de maandag een trenddag naar boven is. De vrijdag hoog afsluiten en in het weekend hebben de bulls dan de tijd om na te denken dat het eigenlijk solden zijn aan de hoogste prijs en het goedkoop is..... nada, niet gisteren. Maar ja, eerst moest er aan de boom geschud worden en leek Europa hard hoger te willen... kwam wat twijfel en de gekke Amerikanen verkochten de rotzooi..... oei oei oei zou er hier en daar iemand met hersenen zijn geweest (hersenen die dan ook nog werken bedoel ik) die vond dat de werkgelegenheidscijfers (beter gezegd, de ontslagencijfers) gewoon dramatisch waren.... ja, ze waren dramatisch maar aan de oppervlakte leken ze goed...... Ok, effe 2 woorden uitleg: de werkloosheid bleef 10.0% MAAAR ze hadden 661.000 mensen uit de statistieken gegooid (mensen die het gewoon opgeven om werk te zoeken omdat er verdomme geen werk is) dussssss de truuk met het konijn... je gooit er 661.000 mensen uit dus het % werklozen stijgt dan niet TERWIJL het anders 10.4% zou zijn.....
In de GB, (Groot Brittanica -het zinkende land-) doen ze dat anders, daar zetten ze een deel van de langdurig werklozen in andere categories zoals 'niet in staat om te werken', gehandicapt, te dom, of wat dan ook. Ok, nu denk je dat ik zever hé. No fucking way
Alle cijfers worden eerst eens flink door de molen gehaald en aangepast..... hier komen de 2 mooiste woorden ooit: "seasonal adjusted"....

Maar kom, ik heb wat verdiend. Spijtig genoeg had ik er genoeg van als Amerika opende om 15u30 en was er nog weinig zin om veel te doen. Het was weeral zo'n gevoel: ik heb de winst binnen maar voel me toch gefrustreerd dooe die markt.
Allé. Tijd voor wat humor: is er iemand met een goede Pol Dhoore quote....?

2 opmerkingen:

  1. Hallo Jerommeke,

    Mooie blog, ik geniet hiervan.
    Geen BS gewoon de feiten, heerlijk!

    Ik hoop dat je ons een inzicht wilt geven in je methodes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad Gaotika, jij weet de feiten juist te benoemen! Een man met inzicht en verstand: "Mooie blog, ik geniet hiervan.
    Geen BS gewoon de feiten, heerlijk!"

    Proficiat jongen! ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen. Een bank vooruit en een kus van de juffrouw. Draai de die aan kassa 4 van de carrefour maar een flinke tong!

    BeantwoordenVerwijderen