zondag 14 februari 2010

clowns


clowns to the left of me, jokers on the right, here I am
Yo gasten,
is al een tijdje geleden.
Resultaat bovenaan is ongeveer 678.000 euro. Maar maandag zal je met trades zien dat 670.000 overblijft, ik heb nog wat geld afgehaald. Totaal gepresteerd sinds met deze blog eind september begonnen is ongeveer 700.000 euro (met afhalingen erbij). Ongeveer +265% op 4.5 maanden maar laten we het op 670.000 houden.
Eerste tussentijdse stap is maal 10 (1000%), de helft van de doelstelling is dan bereikt (eerst maal 10 en dan nog eens maal 10 is dus maal 100 voor de pure wiskundigen on jullie) wat ergens midden dit jaar zou moeten zijn.
Ben me echt aan het bezinnen of ik met deze blog kan blijven bezighouden. Heb het superdruk gehad. Nieuwe apparatuur. Waar ik heeeeeeeeel wat problemen mee had om ermee te kunnen starten. En dat maakt de trading er niet makkelijker op. Maar kom, al die rotzooi is opgelost en ben nu echt wel bezig zoals ik het 100% wil. Ik kan niks meer veranderen en verbeteren. Maakt nu wel dat ik op 22u15 op het einde van de dag echt wel moe ben. 5 schermen en 12-14 uur per dag weegt wel. Maar kom, geen gezaag van een baas!!!

Gasten, heeft iemand een idee hoe ik meer volk naar deze blog kan lokken????????? Kwestie van wat meer fun te maken en tenminste een publiek te hebben om wat voor de gek te houden. Volk, bezoekers, zijn mijn motivatie!

Ok, voorbije weken waren redelijk hels. Apparatuur waar ik mee sukkelde, en de markten die gekke bokkesprongen maken. Dat laatste is nu echt wel leuk aan het worden. Was effe aanpassen maar het beweegt nu flink wat meer dan in Maart 2009 tot midden januari en wat wil je meer....
Voor al die honderduizenden die traden en systemen programmeren en wat dan ook, VERGEET het maar. Al wat fantastisch gewerkt heeft van maart tot midden januari, dat doet nu je rekening naar nul gaan. Geen enkel systeem werkt nog.

Ben wat aan het schrijven (geen boek hé, gewoon wat bladzijden, en geen bullshit om te verkopen): hoe ik werk, trade. is absoluut niet makkelijk, aangezien ik niet puur technisch trade, maar eerder op ervaring en 'tape reading', het bewegen van de prijzen, de volumes, ed

4 opmerkingen:

  1. Hey Jerome,

    Leuk weer wat van je te lezen.
    Dus het gaat je nog steeds goed, mooi!

    Hoe je meer mensen hier moet krijgen?
    Ik denk dat je daarvoor misschien nog wat meer moet vertellen, meer over hoe je werkt en misschien ook wat meer laten zien, plaatjes spreken tot de verbeelding.

    Ik lees dat je daar ook al mee bezig bent, perfect!
    Ben er zeer benieuwd naar.

    Over systeem traden, tja als je zoals ik nog niet zoveel ervaring als jij hebt dan heb je een soort houvast nodig, en voor mij zijn dat mijn regels waarneer ik in- en uitstap.
    Deze regels heb ik over heel veel historische data gebacktest en dat geeft mij het vertrouwen dat ik er op de langere termijn wat aan over kan houden.
    Op deze manier kan ik ook mijn emoties wat beter uitschakelen, emoties weaardoor ik dus in het verleden alleen maar verkeerde beslissingen nam.
    Je kent ze wel: hebberigheid, geen geduld, enz. enz.
    Ik ben zeer benieuwd naar jouw verhaal Jerome want het spreekt behoorlijk tot de verbeelding, maar ben bang dat er maar weinig mensen zijn die jou dit nadoen.

    Success!

    grt
    Gaotika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaotika,

    jaat jong, het gaat nog steeds goed met me.
    Meer mensen hier krijgen door meer te vertellen....? Niemand weet deze blog zijn, dat is het probleem denk ik. Oh ja, de gemiddelde mens is nu eenmaal uitzonderlijk dom. Brood en spelen en lotto.
    Jaja, emoties zijn den duivel in trading.Eigenlijk moet je als een robot handelen maar inschattingen als een mens maken. Heb je lichamelijke pijn, vreugde, verdriet, koppijn, beslommeringen aan je hoofd, je vriendin/vrouw die zaagt, allemaal ! ! ! ! heeft dat een weerslag op je trades!
    En most of all, verlies moet je kunnen incasseren. Ik ben zover gekomen dat verlies, zelfs een heeeel slechte dag mij gewoon niks meer doet. Ik zal er geen second slaap door laten. integendeel, elke avond in bed een 15min denken aan de volgende dag, strijdvaardig zijn en effe een paar scenarios afspelen. Tis niet altijd zo makkelijk als vandaag.
    Binnenkort wat foto's, screenprints van pc-setup enzo.
    Nu wat tv kijken, was een drukke dag na 9u03

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Terug boven water gekomen. ;)
    Ik had je eind januari nog gecontacteerd maar ik lees nu dat ge met andere zaken bezig waard..
    Jammer van de miserie met je aparatuur. Gelukkig is dat niet te zien in je resultaat. Nog steeds sterk bezig!

    Ik heb in het verleden je blog al gepromoot, hoeveel bezoekers er dan geweest zijn weet ik niet maar die mensen zijn niet of nauwlijks met de beurs bezig dus veel respons kan je daar ook niet van verwachten.

    Meer over je manier van werken posten zal vermoedelijk meer helpen want ik denk dat er toch veel benieuwd zijn hoe je daar in slaagt... kortom hetgeen je blijkbaar mee bezig bent.

    Reza heeft zich ook herpakt. Tis te zeggen hij stopt niet meer na een paar keer scheef te zitten en werkt daarna met multi-lots. Ik ken z'n live-manier van werken niet maar met multi lots werken verhoogt natuurlijk het risico maar tot nu toe heeft het altijd goed gewerkt voor hem..

    In welke mate zijn manier van werken en de jouwe gerlateerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 5 min. verschil qua posten...

    zijn hogere timeframes beter om te leren volgens jou of gebruik je die enkel om s/r en pivots te bepalen?

    BeantwoordenVerwijderen