vrijdag 15 januari 2010

eindelijk vrijdag


Gisteren en eergisteren 2 dagen van een paar duizend euro per dag verdiend maar echt gelukkig ben ik niet. Zwaar gefrustreerd eigenlijk.
Gisteren van rond de middag tot vooravond had ik wat privézaken op te lossen en heb ik eigenlijk tussendoor getrade; Gekkenwerk was het.
En wat doe ik de laatste weken: proberen deze rotmarkt (weinig beweging, weinig volume, moeilijk richting te kiezen en zoveel meer BS): ik probeer 's avonds tussen 20u en 22u15 ook nog wat te handelen. Te compenseren door meer uren te doen.
En gisteren dus weeral eens geld afgegeven in die laatste uurtjes. Ongeveer 10.000 moeten afgeven. Anders was het ipv een matige dag een goede dag.
En zo is het de laatste weken al paar keer geweest.
De markt kan er maar niet genoeg van hebben, the abused wife syndrome:..... she comes back for more

Ok, wat voor positieve commentaar hebben we voor de rest: nada

hier de trades van gisteren

http://tinyurl.com/y8d4aqo

6 opmerkingen:

  1. Hey Jerommeke,

    Alweer gefeliciteerd!
    Ik heb je trades bekeken, bedankt voor het plaatsen, je bent een druk baasje zo te zien. ;-)
    Als ik het goed heb dan werk je volgens het principe dat je een markt eerst van haver tot gort leert kennen (vele uren naar de ticks kijken) en dat je dan op een gegeven moment die markt aanvoelt en daardoor weet wat er speelt.
    Heel indrukwekkend!
    Verder noem je een paar keer dat je de juiste schermopbouw moet hebben om de juiste beslissingen te kunnen maken.
    Kun je ons daar misschien iets meer over vertellen?
    Je mag me best facturen sturen hoor, maar van een kale kip kun je niet plukken.
    Als ik (door jouw aanwijzingen) net zo goed begin te handelen als jij, dan zal ik eens wat overmaken. hahaha.

    groeten,
    Gaotika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaotika, tis Djeeroom (op zijn Engels uitgesproken met een vettig rapper accent)
    een kale kip.... wie heeft je gekipt, euh, gepluimd.....? een vrouw, of jijzelf je rekening?

    Heb ik al iets meer gezegd over schermopbouw... ik weet het niet, denk het niet. Zal eens in vorige reacties kijken vanavond, morgen en dan iets meer over zeggen in weekend en misschien eens mijn schermopbouw, screenshot erbij zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Jerome (zo beter? ;-))

    Hahahaha, nee ben niet geplukt door een vrouw (alhoewel...), heb gewoon nog niet veel verdiend met handelen.
    Ik ben ongeveer een jaartje of drie bezig, en begin nu net een beetje meer te verdienen dan ik verlies.
    Binnenkort (over 2 maanden) ga ik fulltime handelen, nu is het meer stiekum in de baas z'n tijd en 's avonds, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

    Ik heb denk ik alles gelezen en heb nog niks over schermopbouw gelezen, dus dat zou tof zijn als je daar wat meer over zou willen vertellen.
    Screenshot zou helemaal top zijn natuurlijk.

    groeten, en een fijn weekeinde.
    Gaotika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 10k 's avonds teruggeven suckt wel.
    hoe komt het dat ge de es mini niet meer trade?
    is er 's avonds nog genoeg volume in de fdax?

    @Gaotika
    hoe ben je hier verzeild geraakt?
    Zijn er fora die je (dagelijks) volgt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ivm schermopbouw dat staat hier inderdaad.. was een deel van een antwoord op een vraag van mij... zal het ff quoten

    "Praktijkervaring werkt 100 keer zo snel.
    1) het af en toe doen of halftijds werkt niet. Dus voltijds of niks. Je moet de markt 'leren kennen', aanvoelen. Het laatste jaar verandert de markt zo snel dat zelfs een bepaalde manier van trading niet constant werkt. Aanvoelen is daarom belangrijk en dat is die ervaring
    2)je moet er de hele dag 'inzitten' en bloomberg tv en/of cnbc aanstaan hebben hele dag.
    3) de juiste schermopbouw hebben
    4) een bepaalde dagindeling/dagstrategie hebben

    7 november 2009 11:38 "

    BeantwoordenVerwijderen
  6. crossy,

    inderdaad. Ik doe veel minder es, vroeger was dat 50/50. Geen echte reden. Voor mij is dax en es wat gelijk. Beiden centraal en trade en haat ik evenveel.
    En 10k 'weggeven' in een klotemarkt is niet goed en niet gezond. Liever gaan slapen met een 10k extra winst maar kom, dat soort dingen laat ik los. It's a part of the game.

    En dax heb ik mezelf al 10000 keer de goede raad gegeven niet meer te traden na 17u15 want de cash close van 17u30 doet soms bokkesprongen en na de cash close gebeuren er soms ook vervelende dingen. Maar ja, naar goede raad wordt meestal niet geluisterd.
    En hoe was het vandaag vraag je..... ja, dat lees je morgen.

    BeantwoordenVerwijderen