donderdag 5 november 2009

effe wachten

iets lazter vandaag, commentaar deze voormiddag nog!

16 opmerkingen:

  1. niet erg, ik ben ook wat later. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Account aangemaakt en je eerste volger is een feit. ;)

    Ben je soms actief op bepaalde fora? Indien ja, welk(e)?

    Met hetgeen je nu weet en je zou je tradingcarriere opnieuw van 0 moeten doen. Plots alles vergeten door die heerlijke massage laten we stellen. ;) Wat zou je in chronologische volgorde dan doen/lezen om die 20% ervaring op te doen?

    Ik weet wel dat ik al enkele vragen gesteld heb. Je beantwoordt ze maar in de volgorde die je zelf wilt en wanneer het je uitkomt natuurlijk. Ik lees het dan wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is hier stillekes..
    Toch niet geveld door de mexicaanse griep?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op bepaalde fora actief: been there, done that. Allemaal wankers die niet nadenken. Dat zie je zo. Is gewoon tijdverlies en een verslaving. Elke minuut checken of iemand iets gezegd heeft en zoals in alles: 99% zijn *****
    En echt waar, effe geen gezever: je kan er niks leren.
    En voor wat tijdverdrijf tijdens de dag zijn er leukere dingen.
    So be it

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jaja, ik lees alles. Zal overal een antwoord op proberen geven. Ik heb zelf een hekel aan mensen die dat niet doen. Bijvoorbeeld een email met 3 vragen en ze vergeten er dan ééntje.... omdat mensen zo zijn. Ja, inderdaad, ik heb een hekel aan veel. Ben blij dat het je al opgevallen is.
    Na dat tennis-debacle (Malisse en Wickmayer) heb ik niet alleen een hekel aan België maar eveneens aan de bewoners. Blijkbaar vind een 20-25% van de mensen die beslissing normaal. Maar ja. België.... geen sant in eigen land

    BeantwoordenVerwijderen
  8. op reactie 1:
    Meeste fora zijn inderdaad tijdsverlies en verslavend.. dat had ik liever 6-7 maanden vroeger geweten. ;) Maarja... ik informeer me liever eerst alvorens iets te doen en dar hoort blijkbaar veel bullsh*t lezen bij. Op forexfactory is het op het eerste zicht beter maar heb er nog geen tijd in gestoken.
    Veel boeken zijn ook niks meer dan verhaaltjes en achteraf gezien tijdsverlies. Ik denk dat sommige van die mannen meer verdienen met hun boeken dan op de beurs. :)

    op reactie 2:
    tnx in advance.
    tennis volg ik niet, kan ik niks mee verdienen. ;)
    euh.. ge woont toch zelf in België... hekel aan jezelf ook dan? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pff, yep, you got it. 99.99999% (en spijtig genoeg overdrijf ik niet) van de dingen zijn puur a waste of time. Punt
    Om die 20% ervaring op te doen. Hmm, das geen makkelijke vraag. Omdat ik zelf 'gekweekt' ben als trader in een bank. en dus wel redelijk wat ervaring had. Maar langs de andere kant had ik geen ervaring met trading de dax, S&P, gold of Nasdaq, oil...enzo... dus was ook effe aanpassen. Langs dee andere kant was mijn ervaring toch wel redelijk goed en 'agressief'. Trading currencies isn't quite a joke isn't it.
    Er zijn in België honderden actieve daytraders die vroeger in dealing room bank zaten. Maar niet allemaal met succes. Verandering omgeving, het geld, blablabla
    Maar kom, om je vraag to the point te antwoorden. Er is geen betere manier dan er 'in te springen'.
    Je mag nog de beste boeken lezen van de meeste succesvolle traders ooit. Dat levert geen bal op. Praktijkervaring is de allerbeste leerschool, gekoppeld aan iets/iemand die je op juiste pad houdt of die je kan volgen of wat dan ook (ik gooi het er zomaar uit, no hidden agenda) You need referencepoints
    Praktijkervaring werkt 100 keer zo snel.
    1) het af en toe doen of halftijds werkt niet. Dus voltijds of niks. Je moet de markt 'leren kennen', aanvoelen. Het laatste jaar verandert de markt zo snel dat zelfs een bepaalde manier van trading niet constant werkt. Aanvoelen is daarom belangrijk en dat is die ervaring
    2)je moet er de hele dag 'inzitten' en bloomberg tv en/of cnbc aanstaan hebben hele dag.
    3) de juiste schermopbouw hebben
    4) een bepaalde dagindeling/dagstrategie hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik dacht eerst nog je andere antwoorden af te wachten maar dan denkt ge misschien dat ik het niet lees.

    * wat houdt gekweekt worden als trader in een bank dan juist in?

    * "iets/iemand die je op juiste pad houdt of die je kan volgen of wat dan ook"
    Wat bedoel je daar concreet mee en/of hoe verliep dat bij jou (of bij iemand anders dat je kent)? Waarom is dat nodig? Om te voorkomen dat je op emotie zou traden?

    op 1) ik ben fulltime thuis. ik heb meer ervaring met de aex maar door de computerhandel volgt die toch de s&p500 (net zoals de dax). Dat zoveel indices zo gelijk lopen met de amerikanen daar was ik wel van verschoten in combinatie met de eur/usd.

    op 2) nooit gebruikt en ik handelde niet als er macro economische cijfers kwamen.

    op 3) ja dat was ff zoeken en dat wil ik misschien nog verbeteren. Dat was een andere vraag van me ik ga er hier en nu dus niet meer op ingaan en je antwoord afwachten. ;)

    op 4) vind ik ook, jezelf discipline opleggen is nodig. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. a) gewoon: dat je er daar in gegooid wordt vrij vlug en toch wel een beetje je plan moet leren trekken en je je niet kan veroorloven veel slechte resultaten te hebben. Als intraday trader kan je je immers niet wegsteken. So it's swim or sink.
    b) bedenk eens hetvolgende: als je bijvoorbeeld naar school gaat en met 20 à 30 leerlingen in een klas zit....ok, je leert wat bij. Er zijn leerlingen die het goed en minder goed doen. Bedenk nu eens dat de klas bestaat uit 1 leerling.... die zal met bokke- of geitesprongen vooruitgaan.
    1) aex: ja, dat is ook een index. Staat ook constant geopend bij mij. Maar is een 'volgertje', loopt mee met rest. Ik doeer bijna niks meer op. Is meer voor de wannabees. En de Benelux-forumgasten. "Nou zeg, wat leuk dat we met ons eigen index kunnen spelen. En er lekker opties kunnen op traden ook. En met die dagopties gaat het nu nog lekkerder en harder bergaf"

    2) je kan niet zonder. Punt. Maar onbekekend is onbemind. You don't know what to listen too, that's the main problem! Voeling met de markt enzo. Te lang om uit te leggen.
    3) yep
    4) idd. Bijna dagelijks kom ik mensen tegen (no joke) die het eigenlijk redelijk goed doen, mijns inziens een goed inzicht hebben maar toch wat willen praten, chatten omdat het kantje boord is. Er gemiddeld gezien op einde maand bijna geen positief saldo is.
    Waarom; the devil is inside you! Af en toe een trade uit de hand laten lopen en die éne trade kost je geld met bakken. En opnieuw beginnen kan je, maar daar niet steeds maar. En het vreet aan je: en uiteindelijk 'mis' je dan ook goede deals of is de rekening dood.
    En last but not least, zonder geld doe je niks. What a world isn't it.
    Kom, voor ik wat interessantere dingen ga vertellen: effe jou testen: een Belgishe website, forum, of hoe je het ook kan noemen. Betalend uiteraard, en er worder 'calls' gegeven. Maar bekijk eens de site, bekijk eens de resultaten en zoek eens 'de fout'. www.daytraderplaza.be
    Een vriend van mij is daar bij. En vroeg eens mijn mening. Toen ik het bekeek en 'dat' vond was het overduidelijk. Maar het lijkt op eerste en tweede zicht allemaal zo mooi hé. Zoek eens en laat het weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Verleden week was in totaal ongeveer +21 of +22.000 euro. Later meer via post. Nu weg

    BeantwoordenVerwijderen
  13. a) azo, ik dacht dat je bedoelde dat je daar begonnen bent met zero ervaring en daar het vak had geleerd. Daarmee dat ik nieuwsgierug was naar hetgeen je daar geleerd had.
    b) privé-les is natuurlijk effectiever maar ik ben sceptisch tegenover betaalde zaken. Komt bij mij over dat die persoon daar z'n brood mee verdiend en niet met te traden. Heb er geen ervaring mee maar heb er nog nergens iets positiefs over gelezen.
    1) aex traden is goedkoper dan de s&p500 bij m'n broker, da's de enige reden. Een andere broker staat op m'n lijstje maar de keuze is nog niet gemaakt.
    2) via http://www.bloomberg.com/avp/avp.htm?clipSRC=LiveBTV ?
    Of hoe zit daar (teveel) vertraging op?
    4) waar kom je die mensen dan tegen? ik dacht dat jij achter je pc zat en daar geen tijd voor had. ;)
    ik ken die site niet.. laatste trade bekeken, om 19h40 heeft de nasdaq fut niet op 1727.5 gestaan volgens m'n grafiek. Een beetje ervoor wel. Bedoelde je dat of nog iets anders?
    Ook gekeken naar de regels en ze riskeren 7.5% (max) per trade. 0,5 tot 3% is eerder gangbaar tenzij je snel je account wil opblazen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. a) idd van nul gestart
    b) privé-les betalend. 100% zeker dat al die lullen een verborgen agenda hebben. Nee, eigenlijk niet zo verborgen: they do it for your money. Mofos
    1) daarover meer uitleg. Je hebt nog veeeeel te leren.
    2) nee, kapitale fout 2
    4) jaja, de beste plekjes staan niet in de gouden gids. Internet hé, oneindig groot
    Nee hoor, kijk eens hoe hij zijn winst en verlies boekt.... doe eens een beetje moeite Mr Cross. (laten we veronderstellen dat zijn entries ok zijn.... kan ik niet echt 100% weten maar het foutje is veeeeeeel erger dan dat)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. a) hetgeen ge daar geleerd hebt tussen van 0 beginnen en erin gegooid worden is dus niet van belang bij privé traden, aangezien je er niet verder op ingaat of hoe moet ik het opnemen?
    1) ik ben leergierig. :)
    Tot een 6-tal maanden terug wist ik eigenlijk niks van traden af, wel van fundamentele analyse en daarvoor voldeet binck wel.
    2) via welke weg dan wel?
    4) alleszins te groot om het kaf van het koren te scheiden.
    de rare woordkeuze valt me daar op in het algemeen..
    cfr winst/verlies.. zet hij in punten en noemt het afstand... ipv pips te gebruiken. Bedoel je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ook nog... aan- en verkopen zijn ook op 0,25 punt. Maar dat kunnen afrondingen zijn natuurlijk. Anders lijkt dat irreëel.

    BeantwoordenVerwijderen