dinsdag 3 november 2009

day 26



Dat was dus gisteren. Ongeveer +14.000 euro.
"How on earth can you be profitable almost all the time? Simple. It's calling paying attention to the market with a sharp, focused mind that's nimble enough to adapt on the fly."
Die quote komt van Don Miller. http://donmillerjournal.blogspot.com/
Een heel experienced and seasoned trader. Een zeldzaam geval. Maar op zijn blog is er steeds maar minder marktcommentaar te vinden. Hij is een fervent pokerspeler. Maar dat af en toe 1 zinnetje over de markt verteld me genoeg wat hij denkt en hoe hij het ziet en kan soms een klein idee bij me doen groeien.
Gisteren of eergisteren heeft een zekere 'crossy' een reactie achtergelaten op mijn blog. Ik zal er absoluut eens heel diep op ingaan.
Is geld verdienen op de beurs moeilijk? Nee, niet echt. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat je er zomaar geld mee kan verdienen of het een beetje achter je uren doen.
Stel nu: je hebt 50.000 euro spaarcenten en je bent het allemaal wat beu. Burn out. Wel, stel nu dat ik zeg dat je door gezellig van thuis te traden heel makkelijk die 50.000 euro kan verdubbelen. En stel nu dat ik eveneens nog zeg dat dit simpelweg kan met slechts een paar trades (bijvoorbeeld 10 trades op dat jaar) op dat hele jaar! Stel nu dat ik erbij zeg dat ik je zal verwittigen wanneer je een trade moet doenJippie denk je nu. Je wil direct met den Jeeroom bellen, al op voorhand bedanken, of vriendin per Taxipost opsturen en zoveel meer. Maaaaaaaaaaaaaaar, zelfs als klinkt dit makkelijk (en is het zo) dan nog gaat 90% (lees 99.99%) falen. Een heel jaar alle dagen achter je pc zitten wachten tot ik je laat weten wanneer je wat moet doen....... jaja, klinkt zooooo fantastisch. en dan begint de verveling en dan begint het te kriebelen en dan wil je zelf ook iets doen na bijvoorbeeld 2 maanden omdat je de boel begint te 'kennen' en dan begin je te klikken je rekening begint te zakken en zakken..... of heb je wat geluk en stijgt je rekening eerst en begin je wat vals zelfvertrouwen te krijgen en kan het niet meer stuk. Tot die trade die je heel veel kost..... rekening zakt en je begint je 'dingen' af te vragen. Je begint te gokken. Eens 'een goede slag slaan'..... en begin je mij te smeken om goede trades......
Maar neeeeeeen, jij hebt karakter, de zeldzame uitzondering die zou luisteren. Jaja kinderen, dat zal wel.
Ik zal eens veel dieper ingaan op reactie van een zekere 'crossy'. Zal veel duidelijk maken hoe ik werk.


Hier de link met de trades. Kopiëren en openen en dan ergens op 'download file' klikken om alles te bekijken.
http://tinyurl.com/ybg6wdl

5 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je uitleg en ik ben het daar volkomen mee eens maar daarmee heb je nog altijd niet op m'n vraag geantwoord. ;) Ik had die vraag trouwens al eens eerder getypt.

    Hoe trade jij.. je bent een scalper aan je trades te zien. TF 1/5 min vermoed ik... de rest mag je zelf aanvullen tenzij je liever niet vertelt welk systeem/methode(s) je gebruikt..

    Om toch wat in te pikken op je antwoord... 10 trades per jaar.. bedoelde je daarmee traden op pinbars op weekly/daily charts?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Crossy, ge zijt nen goeie gast. Iemand die iets durft vragen. Herlees eens wat ik vandaag schreef: ik ga er dieper op ingaan; So relax. Als ik daar dieper wil op ingaan moet ik mijn gedachten wat ordenen en er wat over nadenken en af en toe iets opschrijven. Als ik dat direct doe vergeet ik wss 100 dingen ofzo. Ik ben een speciaal geval (hopelijk had je dat al door anders is het erg met je gesteld) en dat is mijn trading ook.
    10 trades per jaar, das gewoon wachten tot iemand 'de bel doet afgaan'. En dat gebeurt af en toe hoor.
    Ja, sorry, effe wachten en het komt. Ben echt wel van de luie kant. Allé, ben al begonnen met een papiertje te nemen om wat notities te maken om zo goed en diep mogelijk op kouw vraag te kunnen antwoorden. En zolang er geen massa mensen de weg naar hier hebben gevonden blijf ik redelijk lui. Dus stuur wat trafiek naar hier, email je vriendengroep dat er hier iets te bekijken valt. allé, geen gezaag en doe het nu.
    Al mijn TF's zijn 5min
    Vandaag was ook een kleine opportuniteit die ik deels door traagheid heb gemist. (was ook aan de telefoon en heb daardoor maar kleine pos genomen) Berkshire Hathaway, Warren Buffett die een railroader overneemt. De markt was superzwak en dat nieuws zorgde voor een flinke spike up. Effe wachten tot de boel stabiliseerde aan de bovenkant en dan den boel verkopen. Dat soort nieuws is niet slecht maar is nu ook niet van wereldbelang om een zwakke markt plotseling te keren. Sell the news; na nieuws markt de gewoonte om terug te doen wat het ervoor deed (uiteraard short TimeFrame)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. miljaardedju, nu is mijn koffie toch wel koud zeker

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je had die zin 2 keer getypt daarmee was het me niet duidelijk of dat je uitleg was of dat de echte uitleg nog ging komen. ;)

    Tnx.
    Je kan inderdaad speciaal uit de hoek komen. Wel funny, maar wat telt is of je winst blijft maken. Anders verdoen we beiden onzen tijd. ;)

    Ok ik zal site eens doormailen aan m'n adresboek.

    Zoals je zelf al schreef weten de meesten niet wat traden is. Op hen moet je dus eigenlijk niet wachten om je uitleg te typen. :D

    In je eerste post schreef je ergens dat je het juiste gerief moest hebben... mag je ook altijd eens vermelden.

    Ik had je antwoord maar na 22h15 of morgen verwacht eerlijk gezegd.

    Sorry dat je koffie koud is door mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je schreef: "Ik zal eens veel dieper ingaan op reactie van een zekere 'crossy'. Zal veel duidelijk maken hoe ik werk."

    Ga je die uitleg hier zetten of is dat privé?

    mvg.

    BeantwoordenVerwijderen